گرفتارشدن چند خودرو در سیل امروز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تخریب برخی از جاده‌های روستاهای سرخس در پی بارش باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: وضعیت اکثر نقاط شهر عادی است | رفع آب گرفتگی میدان انقلاب تا فردا طول می‌کشد ۲۵۰ تماس مرتبط با سیل و بارندگی با آتش‌نشانی مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۴ تمدید شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند بارش ۳۸ میلیمتری باران در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جریان برق در مشهد پایدار است و هیچ گونه قطعی برق نداریم (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مردم از تردد در شهر پرهیز کنند + فیلم شهردار طرقبه: مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد| مردم توصیه‌های صادر شده را جدی بگیرند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تردد عادی و بدون وقفه خطوط مترو مشهد بعد از بارش شدید باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آماده باش بخش درمان خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۲۵۳۷
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
آماده باش بخش درمان خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۱
بخش‌های مختلف بهداشتی و درمان استان از آمادگی کامل بیمارستان ها، مراکز درمانی، آزمایشگاه ها، کلینیک‌های تخصصی و عمومی و بخش‌های نظارتی در نوروز ۱۴۰۱ خبر می‌دهند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ بخش‌های مختلف بهداشتی و درمان استان از آمادگی کامل بیمارستان ها، مراکز درمانی، آزمایشگاه ها، کلینیک‌های تخصصی و عمومی و بخش‌های نظارتی در نوروز پیش رو خبر می‌دهند، اما همچنان نگرانی از احتمال افزایش ویروس کرونا در مشهد وجود دارد. پیش بینی‌ها از حضور ۸ تا ۱۰ میلیونی زائر در بازه ۱۵ تا ۲۰ روز در مشهد خبر می‌دهد و این رقم نشان می‌دهد که رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی زنگ هشدار اتفاقی تلخ پس از عید نوروز است.

در این زمینه، مدیران بخش سلامت استان در نشستی خبری آخرین وضعیت آمادگی حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی و شهر مشهد را تشریح کردند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست با بیان اینکه اقدامات ویژه نوروز حوزه سلامت استان از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، اظهار کرد: در این روز‌ها پنجاه بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹۰۱ داروخانه که از این تعداد ۱۲۷ داروخانه به صورت شبانه روزی هستند، ۱۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت با هفده مرکز جامع سلامت شبانه روزی در آمادگی کامل خواهند بود.

سیدجواد حسینی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان نیز گفت: اکنون ۵/۹۷ درصد افراد بالای هجده سال نوبت اول واکسنشان را دریافت کرده اند و ۸۶ درصد نوبت دوم و ۳۵ درصد نوبت سوم را دریافت کرده اند. در موضوع تزریق دز‌های اول و دوم وضعیت استان نسبت به کشور بهتر است، اما در نوبت سوم میانگین تزریق در استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

حضور اورژانس در مشهد ۳ دقیقه عقب‌تر از استاندارد‌ها

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در استان ما ۲۵۹ پایگاه ثابت اورژانس وجود دارد که از این تعداد ۱۲۲ پایگاه شهری و ۱۲۷ پایگاه جاده‌ای است، اظهار کرد: در مشهد ۷۶ پایگاه ثابت اورژانس وجود دارد که از این تعداد ۶۷ پایگاه در داخل شهر و ۹ پایگاه در جاده‌های خارج این شهر مستقرند. علی یزدانی با بیان اینکه زمان رسیدن اورژانس در مشهد سیزده دقیقه است، اما استاندارد برای رسیدن اورژانس به محل ۱۰ دقیقه است، تصریح کرد: در دیگر شهرستان‌ها زمان رسیدن اورژانس هشت دقیقه است.

در جاده هم درحالی که استاندارد برای جاده ۱۵ دقیقه است، در استان زمان رسیدن اورژانس هفده دقیقه است.
یزدانی گفت: در ایام نوروز علاوه بر چهار پایگاه ثابت اطراف حرم مطهر، ۱۰ دستگاه اورژانس دیگر نیز در این قسمت از شهر اضافه خواهد شد.

علی حسنی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز گفت: در ایام نوروز ۴۹۸ بازرس بهداشتی در قالب ۲۵۰ گروه بازرسی فعال خواهند بود. گروه‌های بازرسی نیزاز اماکن اقامتی، امکان ییلاقی، رستوران‌ها و اماکن بین راهی بازدید‌های مستمر خواهند داشت.

محمدرضا جویا، رئیس اداره کاهش خطر و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز گفت: تا امروز ۷/۸۵ درصد از مادران باردار زیرپوشش این دانشگاه دز اول واکسن‌شان را دریافت کرده اند و ۱/۷۶ درصد دز دوم و ۳/۲۳ درصد دز سوم را دریافت کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->